#32 Geef vijf keer iemand zonder reden een cadeautje

Wat is er nou leuker dan voor sinterklaas spelen? Zo maar een kadootje geven, gewoon omdat het kan. Waarom niet? 

#1 Kleurboek voor volwassenen en kleurpotloden
15 augustus 2015 - Tijdens een bezoekje aan mijn lieve oma die nog zelfstandig woont in Bussum, laat ik haar wat afbeeldingen zien op haar iPad. Ja, mijn 87-jarige (inmiddels bijna 92 jaar) oma heeft een iPad en zit op facebook en gebruikt facetime om de afstand tussen ons kleiner te maken. #trots. Maar goed, ik laat haar afbeeldingen zien van kleurplaten voor volwassenen. Ze ziet een prachtige olifant en een schitterende uil. "Oh, wat mooi. Het lijkt mij best leuk om zoiets in te kleuren." Dus als we naar huis rijden, koop ik in de boekhandel een kleurboek voor volwassenen en een blik kleurpotloden. Na het weekend doe ik het setje op de post en hoop ik dat ze het leuk vindt. Gisteravond belde ze. "Wat ontzettend leuk en wat is het verslavend! Die uilen vind ik heel mooi." riep ze enthousiast. Oma heeft een nieuwe hobby gevonden.

#2 Keezenspel
19 december 2015 - Ruim tien jaar geleden tijdens een reis door Patagonië, ontmoetten we Marieke en Olivia, twee Belgische vriendinnen die een grote rondreis door Zuid-Amerika maken. Op de NaviMag boot vaarden we samen in drie dagen helemaal naar het zuiden van Chili. Het weer was slecht, dus zochten we wat afleiding. Met een zelf getekend bord en propjes papier met een kleurtje, speelden we uren achter elkaar het Noord-Hollandse spel Keezen. Een hilarisch en onvoorspelbaar spel dat een combinatie van Mens-Erger-Je-Niet en het kaartspel Pesten is. Marieke heeft haar eigen Day Zero Project (zie 101wishlist) en zo kwamen we weer in contact met elkaar. We kregen het over het spel dat we speelden op de boot. Ze kon zich de naam niet meer herinneren. Dus rond de kerstperiode heeft zij het spel cadeau gekregen.

#3 Kleurpotloden
25 december 2015 - Oma is enthousiast over het kleuren voor volwassenen. Maar ... de kleurpotloden die ik haar heb gegeven bevallen haar niet. Integendeel, ze is gestopt met kleuren omdat de punten afbreken. Zelfs direct nadat ze geslepen zijn. Tijd voor het betere spul: 60 kleurpotloden van Faber-Castell. Deze potloden heb ik zelf ook twee weken in gebruik. Je wilt nooit meer iets anders. Ze kleuren zacht en geven veel kleur. Samen met mijn moeder en zusje geven we haar de nieuwe set. De volgende dag krijg ik via WhatsApp een foto van de eerste ingekleurde tekening. Ze is heel blij! Oma kan weer verder kleuren.

#4 Fietstassen
16 juli 2016 - Het liefst doet mijn schoonmoeder alles op de fiets. Met haar elektrische fiets rijdt ze per jaar zo'n 2.500 km. Een keer in de week haalt ze onze zoon van school. Maar met een fietszitje achterop een elektrische fiets is er nagenoeg geen rumte voor fietstassen. Ze had al een tas gekocht, maar die viel makkelijk van de fiets. Niet echt handig voor de boodschappen. Dus toen zijn we stiekem op haar fiets langs verschillende fietsenzaken in ons dorp geweest. We hebben er drie en geen van drie had een goede oplossing. In winkelcentrum De Mare in Alkmaar zit Hans de Boer Tweewielers. En die bleek wel een mooie oplossing te hebben. Fietstassen die iets smaller zijn en precies bij het fietszitje passen. En dat zonder extra beugeltjes, grotere bagagedrager of andere "hulpmddelen". Toen mijn schoonmoeder de fietstassen zag met een stylingset op het fetszitje met dezelfde print als de tassen, rolden de tranen van blijdschap over haar wangen.

#5 Kleurboek
10 januari 2020 - Even de gedachten verzetten en rust in het hoofd krijgen. Dat is voor iedereen belangrijk. Maar hoe doe je dat? Dat is per persoon verschillend. Mijn collega vertelde dat ze na een hele tijd de kleurpotloden, -stiften en kleurboeken weer uit de kast had gehaald. Maar van de kleurboeken had ze de leukste pagina's al ingekleurd. Het ontbrak dus aan een mooi nieuw kleurboek. De serie 'Enige echte kleurboek voor volwassenen' is heel leuk. Dus ik heb meteen de laatste versie besteld en kado gegeven.

Doel 32:  

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten