#5 Maak een tocht per paard

Paardrijden. Dat heb ik een keer gedaan tijdens een reis door IJsland. Op een IJslands paard - gelukkig niet zo groot - hebben we een vier uur durende tocht gemaakt naar de bergen. Ik genoot daar zo van, dat ik mijzelf beloofde nog een keer op een paard te stappen. Dus zo kwam deze activiteit op de DZP-lijst.

Maar waar ga je dat doen? Ik heb gekeken naar maneges in de buurt. Die zijn er genoeg. Maar het kwam er gewoon niet van. En toen kreeg ik de kans tijdens een reis naar Zuid-Afrika voor Global Spirit. Op 20 januari 2019 waren we op het het paardenproject. Hier worden paarden gerehabiliteerd of genieten de paarden van hun oude dag. Een paar toeristen hadden een paardrijtocht geboekt, precies op het moment dat wij er waren. Dus we mochten mee.

Eerst gingen we de paarden gereedmaken voor de tocht en daarna begon het avontuur. We liepen de berg af richting het strand en daar mochten de paarden voluit. Wat een geweldig gevoel is dat! Mijn paard was een beetje fanatiek. Dus ik moest er voor zorgen dat hij niet voorop kwam te rennen, anders zou hij er vandoor gaan. Na de inspanning mochten we allemaal even bijkomen op het strand, totdat er een helikopter op hoge snelheid aan kwam vliegen. Snel grepen we de hengels van de paarden, zodat ze niet van schrik weg renden. Dat ging maar net goed. Tja, dit kan gebeuren in Zuid-Afrika. Het is geen Nederland waar heel veel regeltjes zijn.

Op de terugweg gingen we via het bos en verschillende paardenweiden terug. Wat was dat genieten. Met een 'big smile' en verbrande schouders van de zon, was dit een zeer geslaagde activiteit.

Doel 5 Paardrijtocht: YES!


CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten